tisdag 11 januari 2011

Så var det det där med träning...

Har haft en djup svacka i mina Vasaloppsförberedelser. Efter lördagens fotbollsträning med veterangänget i Färjestadens sporthall tog två gånger snöras med TUNG blötsnö ut sin rätt och jag var fullständigt slut i kroppen hela söndagen. Tillräckligt slut för att inte komma ut på min planerade milrunda på skidor... Inte heller i förmiddags kom jag iväg till Malkars för min timmes konditionsträning... Att jag dessutom föll för frestelsen att äta en rejäl bit smörgåstårta från Hembageriet till middag gör inte vikten bättre...

Nej, det här duger inte. Imorgon är det jag som kommer iväg på min planerade gymträning. Intervallträning på SkiErg är inplanerad och det borde kombineras med ett uthållighetspass. Nu måste jag hålla mig till min planering om jag ska lyckas med förutsatsen att ta mig mellan Sälen och Mora under nio timmar den 6 mars...

Inga kommentarer: