tisdag 30 november 2010

Arla morgonstund

Sitter i Nyköping hemma hos min far och njuter av en frukost i ensamhet, de andra har redan åkt till jobb. Efter tre sköna dagar i London med allt vad sevärdigheter det innebär, en helt ok fotbollsmatch (även om slutresultatet blev fel) och faktiskt en del träning tack vare hotellets underbara Spa/gym är man nu hemma i vardagen igen.

En vardag som innebär att jag inte hann åka hem till Öland igår utan styr kosan mot kungliga huvudstaden direkt nu på morgonen. Ungdomsstyrelsens rikskonferens påkallar min uppmärksamhet i två dagar. Med facit i hand var det väl tur att jag inte stressade hem till Fåkens Öland. Där snökaos ställde in gårdagens budgetfullmäktige. Något jag iofs är tacksam för eftersom det, förhoppningsvis, innebär att jag har möjlighet att vara med på årets viktigaste fullmäktigemöte. Men nu mot Stockholm och inspiration för hur vi ska kunna bedriva ett ännu bättre ungdomsarbete på södra Öland...

Inga kommentarer: