söndag 21 november 2010

105 dagar kvar

Läste Jonas Bauers ledare i Vasalöparen till frukost idag. Där konstaterar han att den 26 november är det 100 dagar kvar till dagen V, Vasaloppssöndagen. Dagen då jag återigen ska ta mig de 90 kilometrarna mellan Sälen och Mora. I år i sällskap av min mors man, Janne. Eller i alla fall i sällskap till starten, sedan lär jag möjligen se hans rygg uppför första backen... Med kommer även min halvbror Kim vara för att sköta markservicen och vår kost under uppladdningen. Kul med mer sällskap nästa år i alla fall.

Jonas Bauer kallar fasen som Vasaloppsorganisationen går in i för förberedelsefasen. Funderar om inte jag själv också borde starta min förberedelsefas. Dags att växla upp träningen från inte mycket alls till i alla fall någonting... Förra året startade jag min träning 98 dagar innan dagen V. Ligger alltså hela 7 dagar före i år. Fördelen mot ett år sedan ligger även i att jag inte haft några större skador under hösten och att jag faktiskt kan väga in mig 2,5 kilo lättare än förra året... Matchvikt 82,6 kg.

Inga kommentarer: