tisdag 27 oktober 2009

Imorgon Jobbkongress...

05.23 bär det av mot stora staden stockholm och Jobbkongressen. Hoppas att jag här ska kunna berätta lite av vad som händer och sker, framförallt ska jag försöka hålla min twitter uppdaterad för er som vill följa med...

Nu är det hög tid att packa väskorna och se till att alla 7,7 klio handlingar är i sin ordning. Sköt upp det för att se klart KFF-MFF. Helt klart rätt prioritering, vilken härlig match! 5-4 och nu är Europaspel så gott som klart... Kul också att få se Lasse Johansson få välförtjänta hyllningar för sin tid i KFF!

I övrigt har jag idag varit på den första av sittningar för en ny nämnds och förvaltningsorganisation i Mörbylånga. Känns som om de flesta, undantag Centern, är inne på att vi måste anpassa vår organisering efter kommuninnevånarnas behov och krav. Centerpartisterna ville främst diskutera antal nämndsledamöter och vilka nämnder som skulle vara kvar... föga konstruktivt som fick mig att tänka på det gamla ordspråket: Att tänka rätt är stort, att tänka fritt är större...

Inga kommentarer: