tisdag 20 oktober 2009

Att stå still fortare...

Dagens träff med kongressdelegationen i Mönsterås blev inställt pga en massa sjukdom runt om i gänget. Något som uppskattades när jag kunde komma hem vid femsnåret istället för efter läggdax... Meja, glad i hågen, klängde runt benen och Bella skulle helst vara i famnen varvid jag själv försökte stå still så gott det gick. Det är nu Meja kläcker det fantastiska "gör det fortare"... Det är för underbart i en fyraårings värld där man faktiskt kan stå still fortare...

Att stå still fortare känns som ett bra uttryck som borde kunna användas även i politiska sammanhang. På dagens KS var det blandad kompott där budgetinfon var den mindre muntra med idel besparingar för nästa år och med tanke på den borgerliga regeringens oförmåga till långsiktiga besked så riskerar vi ytterliggare besparingar 2011 och 2012. Det finns iofs ett enkelt sätt att slippa det, rösta fram en röd-grön regering den 19 september 2010! Det mer muntra ögonblicket uppstod när moderat Ingvarsson inte kunde komma på namnet på välfärdsrådet.

Kan idag inte heller låta bli att nämna dagens två stora snackisar.

Jag säger nej! En uppmaning som jag absolut ställer mig bakom i det här fallet. Det handlar kort och gott om att säga att du aldrig, någonstans, någonsin, någon gång kommer att göra dig beroende av stöd från Sverigedemokraterna. Med ett parti som står för mig helt främmande värderingar är det inte svårt att ställa upp på den uppmaningen!

Jag säger ja! Nu gäller det rättvisemärkt fika, något jag mer än gärna ställer upp för! Det är väldigt inspirerande att se alla uppmaningar från olika håll och kanter just i dag under Nordic Fairtrade Challenge. Dessvärre var inte vårt kära KS idag med på noterna... Det får bli bättring nästa år!

Inga kommentarer: