söndag 11 juli 2010

Så var man då 40...

Har idag haft en underbart bra födelsedag. På den varmaste dagen i år, och på väldigt väldigt länge, med 35 grader i Målilla firades det med ett trädgårdsmingel med släkt, vänner och bekanta. Barnen passade på att testa poolen och den uppblåsbara vattenrutschen för att få lite svalka medan alla vuxna uppsökte optimalt med skugga. Väldigt trivsamt blev det i alla fall.

Kvällen tillbringades i Kalmar med att vi såg Peter Dalle, Robert Gustafsson, Susanne Reuter och övriga skådespelare i Zpanska Flugan. En julklapp från våra döttrar som både jag och Anna-Carin sett fram emot länge nu. Många skratt blev det... Avslutningen på dagen innebar också vm-final i fotboll mellan Holland och Spanien. Slutresultatet blev till Spaniens fördel och det gjorde att jag i alla fall fick ett rätt på de vm-tips jag var med i... alltid något...

Det blev många gratulationer på födelsedagen från när och fjärran, alla lika uppskattade! Många har ställt frågan hur det känns, verkar som många haft lite "åldersnoja" när de passerade sina 40... Så var man då 40 är mitt konstaterande, hade ju min åldersnoja redan vid 25...

Inga kommentarer: