tisdag 15 juni 2010

Utvidgad ROT med rödgrönt styre!

Igår hade vi Socialdemokrater på Södra Öland en samtalsaktivitet på Ölands Köpstad. Jag träffade en man som drev en egen firma inom bygg och måleri. Först gick han förbi mig och slängde upprört ur sig att han var förbannad för att vi socialdemokrater ville avskaffa ROT-avdraget. Jag berättade i farten att så inte alls var fallet men han ilade iväg. Tack och lov sjönk mina ord in och han vände om och kom tillbaka efter en stund. Vi fick ett bra samtal om hur vi Socialdemokrater tillsammans med våra rödgröna samarbetspartier faktiskt vill utveckla ROT till att även omfatta flerfamiljsbostäder. Dessutom samtalade vi kring vikten av jobb och framtidstro i Mörbylånga Kommun och vikten om klimatomställning!

Det glädjer mig därför extra mycket att vår stasministerkandidat Mona Sahlin idag tillsammans med Maria, Peter och Lars presenterar sex punkter för jobben på DN debatt. Punkt nummer två handlar just om det utvidgade ROT-avdraget och de övriga fem punkterna är väldigt centrala för att skapa fler jobb inte ökade klyftor!

Inga kommentarer: