tisdag 22 juni 2010

Musik + Politik = Sant

I dessa dagar har musik och politik blivit väldigt hett. Igår släpptes att Maud Olofsson och Centerpartiet gör en allsångsturné med Linda "jag ljuger så bra" Bengtzing. Skrev om det igår på min blogg under temat "dagens skratt"! Socialdemokraterna släppte årets artist för Almedalen och det blir Moneybrother som gör Mona sällskap på den underbara scenen den 8 juli!

Idag fick jag höra Moderaternas kampanjlåt och föga otippat görs den av Wille Crawford och heter "Flyter". Fin melodi men texten är knappast gjord med mig som målgrupp. Men här i en mer Alliansfri version...



Funderade vidare på låtar som skulle passa våra politiker, fick tipset att Mona borde köra Ebba Gröns "Het choklad" medan en moderatvän tyckte att Springsteens "I'm going down" vore passande. Iofs är ju Mona ett stort fan av Springsteen men jag tror faktiskt att hon skulle föredra "The Rising" från 'Vote For Change' Tour 2008 ;)

Slutligen borde väl vår just nu mest omskrivne politiker dedikeras en sång. Carl Bildt, du får Midnight Oils "Beds Are Burning"!

Inga kommentarer: