torsdag 22 september 2011

Det handlar om dig...

Sitter hemma och tittar ut på ett höstrusk. Ena stunden en rejäl regnskur och andra en solglimt. Löven har färgats gula och faller fler och fler. Är hemma pga stora tjejens hosta igår natt. Förkylningarna avlöser varandra. Tack och lov verkar en lugn förmiddag hemma varit rätta medicinen. Imorgon kan nog allt vara som det ska igen. Själv blir jag alldeles för seg av att "bara" vara hemma. Borde gjort både ditt och datt men höstrusket sätter sina spår. Hittar inte motivation och tänker hellre på helgens övningar.

På lördag är det dags. Då ska det springas tre mil på Lidingö. Försöker mentalt förbereda mig för ansträngningen. Alla jag lyssnar till och det som finns att hämta erfarenhet från talar om hur tufft sista milen är. Lägger upp min egen löpstrategi efter det. Hoppas kunna nå ner mot 3,5 timmar. Frågan är om jag verkligen har det i kroppen redan i år. Gäller väl att intala sig det i alla fall... Känner mig i alla fall i riktigt bra form, en härlig känsla!

Hittar mental styrka genom Veronica Maggios "Satan i Gatan" som strömmar ur spotify. Favoriten just idag är "Alla mina låtar", det handlar om dig... underbara Maggio...

Inga kommentarer: