torsdag 18 augusti 2011

Löplängtan...

Sitter och är lite smått frustrerad. Åkte på en förkylning efter söndagens millöpning. Hade ju hoppats att komma igång ordentligt med träningen och då framförallt löpningen igen den här veckan. Nu har det istället blivit snufsande och snörvlande kombinerat med panodilknaprande för att överhuvudtaget klara av jobb och andra åtaganden. Borde kanske kanalisera min löplängtan med att lägga upp ett träningsprogram för resten av hösten...


Det börjar ju trots allt dra ihop sig, den fjärde mars är det dags igen. Då står vi där i startfållorna i Berga By igen, jag och 16 000 andra. Ska bli riktigt kul nu när det blir tredje gången. Förra året blev ju lite av en besvikelse med en kropp som inte alls var på topp, snarare tvärt om. Hoppas att årets förberedelser kan bli minst lika bra som fjolårets. Ska se till att hinna med något seedningslopp och tuffa till träningen med lite mer styrka och tempo än tidigare år.

Måste ju även tänka på att lägga grunden för de tre andra loppen i Klassikern. Helgen före midsommar blir det cykel i 30 mil under Vätternrundan, den 8 juli kastar jag mig i vattnet i Vanån och Västerdalälven i Vansbro för att simma tre kilometer och slutligen ska Lidingöloppet springas om så där 13 månader... Har även fått inviter om att genomföra några mer lopp under året som jag faktiskt är lite sugen på... Varför inte Kalmar minitriathlon eller någon marathon/halvmara... vi får se var det hamnar, först ska jag ju bli frisk från min förkylning... Har just druckit upp en stor kopp med varm mjölk och honung på inrådan av min husdoktor :)

Inga kommentarer: