onsdag 17 augusti 2011

Hilma eller Hubert?

Idag kungjordes den stora nyheten att kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn. I mars nästa år väntas tillökningen komma ut till kungafamiljen. Royalisterna jublar, tidningar och andra medier kommer med all säkerhet fyllas till bristningsgränsen av allahanda reportage och vinklingar under hela graviditeten. Kunde själv inte hålla mig från att kolla vad namngeneratorn tog fram för namn åt den tronarvinge som jag hoppas aldrig behöver tillträda Svea Rikes tron, det ska tydligen bli en Hilma eller Hubert beroende på kön...

Som republikan vill jag ändå sälla mig till gratulationerna till Victoria och Daniel i deras glädjestund. Kan bara önska att de får känna den lycka och glädje som en graviditet kan innebära och att media ger utrymme för familjen att vara privat också. Bjuder på den sång som får mig att minnas vår första dotters födelse alldeles speciellt!

Inga kommentarer: