söndag 21 augusti 2011

Förändring för förtroende!

Vaknar upp till en underbar morgon. Fullkomlig stillhet och solen flödar mot mig från en klarblå Ölandshimmel. Dessutom har många av gårdagskvällens funderingar fallit på plats under natten. Det där med att sova på saken är inte alls dumt ibland. Att vakna upp i ett tillstånd där ens egen energi flödar skapar bara det en underbar känsla...

Gårdagskvällens funderingar började strax efter att alla tre tjejerna här hemma hade gått och lagt sig. Så där någon gång efter elva satte jag mig vid datorn och började fundera på dagens möte med styrelsen för Socialdemokraterna Södra Öland. Ett möte där vi ska välja nytt folk till nya poster, vi ska diskutera verksamheten framöver men framförallt ska vi påbörja resan till förändring för förtroende.

Förändring för förtroende, vad krävs på södra Öland? Det var den frågan jag hade i mitt huvud igår kväll. Kom att tänka på det min vän Peter Högberg pratade om för någon vecka sedan, att Socialdemokraterna i Vimmerby börjat en diskusison om hur de kan öppna upp och förändra sin partiorganisation.Snubblade över det direktiv till organisationsutredning som Carin Jämtin och hennes grupp har att jobba med när det gäller partiorganisationen på nationellt plan. Blev mycket intressant läsning som skapade en idébild hos mig om hur viktigt det är för oss Socialdemokrater på Öland att starta ett seriöst förändringsarbete som bryter gamla mönster, öppnar upp och moderniserar partiet lokalt!

På dagens styrelsemöte börjar resan mot förändring för förtroende. Vi är idag drygt 230 partimedlemmar – på Södra Öland – som brinner för våra grundvärderingar solidaritet, jämlikhet och frihet. Vad krävs det för att vinna fler människors förtroende? Vad krävs det för att vinna ditt?


Inga kommentarer: