måndag 30 maj 2011

Vasaloppet 2012 fullbokat

Kör mellan Kalmar och Borgholm denna härligt soliga eftermiddag i slutet av maj och nås av den sanslösa nyheten att Vasaloppet 2012 redan är fulltecknat. Härligt kul eftersom jag själv redan är anmäld. Sanslöst trist för alla som inte riktigt bestämt sig ännu. Öppet spår kan såklart vara ett alternativ för den som vill se om man klarar den fysiska utmaningen. För mig är det dock minst lika viktigt med stämningen och känslan under den verkliga Vasaloppssöndagen. Nu blir det tredje året på rad och jag ser verkligen fram emot att stå i startfållorna i Berga by med de andra nästan 16 000 personerna. Ser fram emot en härlig skiddag i spåren och hoppas på bättre personliga förutsättningar än senast i mars.


Sedan lite klarspråk för mig själv. Under 2012 ska jag även genomföra en Svensk klassiker. Det är ett löfte till mig själv att förutom Vasaloppet även genomföra Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet. Jag kommer även använda den här bloggen för de som vill följa min uppladdning och träning inför samtliga delar. Förhoppningsvis kan jag även ge en bra bild av upplevelsen av de respektive loppen.

Inga kommentarer: