måndag 9 maj 2011

Trädgårdsdesign

Helgens trädgårdsarbete känns i hela kroppen så här på måndagsmorgonen. Klagade ju lite lätt över några blåsor efter lördagens arbetspass. Om det hade räckt skulle jag varit tacksam idag. Men att forsla bort 20 skottkärror med mossa och dött gräs ska väl kännas i kroppen. När jag nu går ut på stengångarna kan jag nöjt titta på gräsmattan och konstatera att det bara krävs lite mossbekämpning till och framförallt en hel del ogräsbekämpning, sedan är den gröna ytan verkligen en gräsmatta...

När man spenderar så många timmar i trädgården som jag gjorde i helgen är det ofrånkomligt, i alla fall för mig, att fundera över det här med trädgårdsdesign och hur jag vill att vår trädgård ska utvecklas. Efter sju-åtta timmars tankearbete gäller det sen bara att övertyga sin bättre hälft om förträffligheten i sina idéer. Ett är i alla fall säkert, det där med trädgårdsdesign är inte helt enkelt. Men kroppen mår bra av trädgårdsarbete i alla fall!

Inga kommentarer: