söndag 8 maj 2011

Arla söndagstankar

Sitter här med utsikt över ett soligt Öland och har blåsor i händerna. Några skulle säkert skrattretande påstå att jag jobbar för lite fysiskt. Själv vill jag nog påstå att jag slet hårt med mossan igår. 12 skottkärror så här långt och 1/3-del kvar att räfsa nu på förmiddagen. Funderar på om det inte vore skönt med en 5 km joggingrunda först. Börjar verkligen komma igång med löpningen, känns oerhört skönt.

Löpningen sätter igång många positiva processer inom mig och jag mår så mycket bättre av det på alla plan. Ska nog verkligen köra slag i saken av mina funderingar på Klassikern 2012. Varför inte börja med Lidingöloppet till hösten? Kanske till och med kan anta utmaningen från Linda i Gymnasieförbundet och klara av en marathon under nästa år, vore en kul utmaning. Oj, nu flyter jag iväg men när ska man tillåta sig det om inte en arla vårsöndag när solen strålar och livet känns sådär toppentoppen.

Har annars i helgen reflekterat över ett allt mer ansträngt moderatparti som hållit riksmöte i Karlstad. Med många moderata vänner på plats har balunsen gått att följa i facebookstatusar. Den stora festen var säkert underbart rolig med så många andra kollegor på plats, de har en förmåga att bli det de där tillställningarna. Att ta dit Sven-Ingvars kändes dock för mig som ett desperat försök till folklighet utan att ens riktigt vara i närheten.

Kan inte heller påstå att den mediala rapporteringen gav en speciellt positiv bild. Reinfeldt med stora påsar under ögonen liknade mest en väldigt trött och gammal regent. Arkelsten, med sitt aristokratiska utseende, försökte förklara bort utförsäkringarna med att partiet måste börja prata rättvisa. En matematik som inte går ihop i mina öron. Folk vill inte ha prat om rättvisa, de vill ha en rättvis politik! Borg såg jag bara ryggen av när han gick av scenen under parollen att han tar ansvar. Kanske just därför han lämnar scenen, idéerna är slut och allt som blir kvar är ett femte jobbskatteavdrag.

Inga kommentarer: