torsdag 3 mars 2011

Socialdemokratisk partiledning

Sprang över en postning från Röda berget så här strax innan jag skulle gå och knyta mig. Det handlade om den nya Socialdemorkatiska partiledningen som ska väljas på extrakongressen om bara några veckor. Spekulationerna är många och diksussionerna vida kring valet. Gillar verkligen Röda bergets prioriteringar och det är nog första gången jag känner att så får det gärna bli. Han har ställt upp följande lag.

» Partiledare: Mikael Damberg

» Partisekreterare: Eva Nordmark

» Nya i VU: Luciano Astudillo, Veronica Palm och Anna Johansson

» Ekonomisk talesperson: Peter Hultqvist

» Ordförande för programkommissionen: Lena Sommestad

» Gruppledare i riksdagen: Tomas Eneroth

Dock är jag fortfarande av uppfattningen att vi bör välja ett dubbelt ledarskap på nästa kongress... För övrigt så kan jag inte förstå var Lena Mellin har fått sina uppgifter ifrån att Kalmar län skulle säga nej till Damberg. Mig veterligen var Damberg en av de kandidater som ordförandena i våra tolv arbetarkommuner skickade vidare till valberedningen att jobba vidare med till partiordförande.

Inga kommentarer: