onsdag 9 mars 2011

Sätt ner foten!

Under flera dagar har nu kritiken vuxit mot den socialdemokratiska valberedningen för att man inte levererar ett förslag. Öppenheten i processen har kritiserats starkt, med all rätt. Som försvar till valberedingen kan väl sägas att en del ledande personer inom partiet inte har gjort jobbet speciellt lätt för dem. Personligen tror jag inte det hade varit möjligt i en öppnare och snabbare process. Det som nu har skett har varit ovärdigt och dragit ut allt för långt på tiden. Anser att de personer som varit ansvariga för att så skett bör rannsaka sig själva och fundera över den skada man orsakat vårt parti.

Nu är det hög tid att sätt ner foten och ställa upp för den partiledning som har störst stöd. Har nu själv funderat klart hur jag skulle vilja att den nya ledningen för en modern socialdemokrati ska se ut. Här sätter jag ner foten efter lång betänketid. Hoppas valberedingen gör detsamma idag!

Partiordförande - Mikael Damberg
Partisekreterare - Eva Nordmark
Programkommissionen - Lena Sommestad
Ekonomisk talesperson - Leif Pagrotsky
Verkställande Utskottet - Veronica Palm, Luciano Astudillo, Lena Hallengren
Gruppledare i riksdagen - Tomas Eneroth

Media på ämnet: SvD, DN, Aftonbladet, Expressen

Fler som bloggat om det: Peter Högberg, Johan Westerholm, Martin Moberg

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra uppställning som jag är på, men jag då :))