torsdag 24 mars 2011

Pirrigt...

Imorgon bär det av mot huvudstaden och den Socialdemokratiska extrakongressen. Ser verkligen fram emot det, pirrar nästan som när jag åkte på min första SSU-kongress i Norrköping 1995... Kongressdagarna höjdpunkt och det all media kommer rapportera om blir självklart valet av Håkan "SuperMario" Juholt som partiordförande. Något som sker redan imorgon eftermiddag. Håkans linjetal på lördagsförmiddagen kommer säkert också att få stort utrymme i mediabruset.

Ska själv försöka använda bloggen, twitter och facebook för att ge en bild av vad som händer inom partiet under dagarna. Vad innebär nystarten för socialdemokratin utifrån mitt perspektiv. På min egen önskelista står, som jag tidigare skrivit, en modernare socialdemokrati. Ett avstamp för en vidare process för att modernisera såväl vår organisation som politik. Det är vad jag förväntar mig av dagarna i Stockholm förutom att träffa alla trevliga vänner och bekanta. 3000 personer väntas inta Waterfront kongress. En härlig stämning är att vänta... Pirrigt...

Inga kommentarer: