söndag 27 februari 2011

Vasaloppstid?

Idag körde min vän och gamle kursare sitt första Vasalopp på tiden 9:28:03. Är grymt imponerad eftersom jag själv hade 11:15:00 förra året när jag gjorde mitt första. Imorgon är det dags för en annan kursare, vän och politikerkollega att göra sitt första Vasalopp. Önskar honom all lycka till och håller tummarna!

Min egen målsättning inför årets upplaga är 9:00:00, jag hoppas och tror att det kan vara möjligt. Gårdagens 01:40:55 på 20:14 km tyder på att farten finns i alla fall. En bekant räknade ut att jag skulle hamna på 07:19:00 om jag håller det tempot. Bränsleåtgången beräknas, enligt utsago, bli tre liter blåbärssoppa, sex glas saft, fyra muggar kaffe och tolv vetebullar.

Fick även höra, om det är på skoj eller inte vet jag inte, att det påbörjats vadslagning om min tid. För ordningens skull så kör vi igång en gissning på min sluttid här på min blogg. Lägg in en kommentar med vilken sluttid du tror att jag kommer att ha den 6 mars! Förutom äran att hamna närmast ska jag fundera ut något fint pris :)

7 kommentarer:

Lilli-Ann sa...

Min gissning blir 8,56! Förväntar mig ett fint pris. Lycka Till önskar Mamma.

Janne sa...

Min gissning är 9,17. Kör Hårt! Janne

Unknown sa...

9,03

Irre sa...

9,26 blir årets tid....lycka till säger Irre

Anonym sa...

Lycka till Micke! 8 tim 52 min är mitt tips... /Johan

camilla sa...

Pappa tror på 10.10. Och jag tror på 9.45. Bitte tror på 9.35 och Hedvig sa något om 9.17 kram kram

Anonym sa...

Lycka till Micke :)
Min gissning blir 8 tim 59 min
/Mahlin