lördag 10 mars 2012

Med lite distans...

Med en knapp veckas distans till Vasaloppet kan konstateras att trots att jag putsade mitt PB med dryga timmen och klättrade ca 500 placeringar mot i fjol så är jag inte riktigt nöjd. Det var en underbart vacker skiddag och bjöd på samma härliga inramning som alltid. Men tyvärr saknades det där lilla extra. Det faktum att jag själv inte var riktigt rätt förberedd för att klara de nio milen på det sätt jag hade önskat.

Orkade helt enkelt inte hålla tempo när spåren blev sönderkörda och tunga. Det är nog bara att inse att de perfekta förhållandena, som jag upplevde dagen innan från Eldris, aldrig kommer infinna sig när man står i sista startled. Som det blev klarade jag med nöd och näppe min målsättning att komma till Mora innan det blev mörkt. Hur blir det då nästa år, vet faktiskt inte än... Möjligen blir det ett sabbatsår... Nu är det fokus på nästa utmaning, 30 mil på cykel runt Vättern! 96 dagar kvar nu...

Inga kommentarer: