lördag 24 mars 2012

Arla morgonstund

Klockan är bara 06.30 denna arla lördagsmorgon. Vaknade för ca 1 timme sedan och kan konstatera att jag har begåvats med en dotter som sover enligt solens uppgång numera. Får hoppas att det innebär sovmorgon imorgon när vi går över på sommartid... Just nu innebär det något Barbie Fashionspel på nintendot i bäddsoffan bredvid mig i alla fall, skön morgonstund...

Ägnar den själv åt lite funderingar kring politik och engagemang. Det senaste halvåret har ju varit en känslomässig bergodalbana både för mitt eget engagemang och för mitt partis opinionssiffror. Nu börjar partiets siffror hitta mer normala nivåer, även om jag tror vi kan fortsätta växa opinionsmässigt en hel del. Är imponerad av hur Löfven och Andersson har inlett sina uppdrag. Tydligt och tryggt med fokus på en pragmatisk socialdemokrati.

Mitt eget engagemang har dock fått sig en rejäl törn och har långt kvar till normala nivåer. Känns som jag harvar på och försöker fullgöra de uppdrag jag har, just nu helt utan glöd eller glädje. Ser tendenser att det går åt rätt håll men skulle behöva en rejäl vitamininjektion för att hitta tillbaka helt och hållet. Kanske kan nya arbetsformer vara svaret eller möjligen att jag själv fokuserar på färre politiska områden. Får fundera vidare och under tiden hämta energi och glädje hos familj och i träningen...

Inga kommentarer: