tisdag 14 september 2010

Löjligväckande ledare...

Känns som om vi borde starta en filmcirkel och analysera våra känslor inför den provocerande videon från Verklighetens folk! Uppenbarligen trycker den på något omtåligt hos såväl borgligheten som hos Ölandsbladets anonyme ledarskribent....

Jag anser inte att behöver man stå bakom budskapet för att beröras av en filmatisering och text... Kultur och konst har till uppgift att beröra. Tycker verkligen att konstnärerna, oavsett sin organisationstillhörighet, med videon "Gråt Allians av mitt hat" har fångat en samhällskritik som finns på många håll idag!

Men eftersom det finns tveksamheter mot videons syfte hos personer i min omgivning som jag har stort förtroende för så väljer jag ändå att plocka bort videon från min blogg. Det här för att vara tydlig med att försöken att sätta en AFA-etikett på mig är löjligväckande! Jag känner mig trygg i min egen ideologiska hemvist som Socialdemokrat och står upp för demokratin.

Inga kommentarer: