tisdag 16 februari 2010

Mossiga socialdemokrater...

De senaste veckorna har jag förundrats över den mossighet och ovilja till förändring som återfinns hos vissa personer i mitt eget parti. Socialdemokrater som gör allt för att bita sig kvar i någon slags maktposition och när det inte går deras egen väg så gäller det att ta i med brösttoner så de nästan spricker. Får jag inte som jag vill så lämnar jag politiken är återkommande argument från dessa äldre herrar, jo det handlar nästan uteslutande om äldre herrar... Well, fine... gör det då, har jag god lust att säga...

Det vår socialdemokrati behöver nu är inte ett gammalt ledarskap utan en ny färdriktning och en offensivare ton för vår politik. Socialdemokratin på Öland behöver ta sin utgångspunkt i varje människas vardag. Vi måste tydliggöra det vägval som ligger framför oss. Valet mellan fortsatt ökade klyftor eller ett jämlikt Sverige i jobb, med stark ekonomi och möjlighet för alla att leva ett rikare liv.

Ett annat Öland är möjligt och jag kommer att jobba stenhårt för en ny offensiv färdriktning som utvecklar hela södra Öland! En utveckling där alla delar av vår ö är lika viktiga, från norr till söder, från öst till väst. En utveckling där vi tillsammans bygger möjligheternas Öland utifrån de kvalitéer som finns. Vill du vara med?

Inga kommentarer: