torsdag 25 februari 2010

Med myrsteg mot ett annat Öland...

Det senaste dygnet har varit minst sagt intensivt. Innan gårdagens OS-guld hann vi med ett nomineringsmöte med Färjestadens socialdemokrater och ett femtontal namn vaskades fram för vidarebefordran till valberedningen för kommunfullmäktigelistan. Ett litet myrsteg mot ett annat Öland...

Under dagen har jag befunnit mig på en övning där vi diskuterat den politiska organisationen inför nästa mandatperiod. Än så länge spretar viljorna något, men sakta framåt vi stretar. Tidigare har jag personligen varit starkt tveksam till om Mörbylånga Kommuns politiker är mogna för någon förändring men efter dagen så hyser jag ändock hopp. Ännu ett myrsteg mot ett annat Öland...

Efter kvällens träning (och koll på stafettdamerna) på Malkars möttes jag av ett lätt regn och ljum vind. Känns som våren börjar nalkas så smått, även det ett myrsteg mot ett annat Öland...

Inga kommentarer: