måndag 15 februari 2010

20 dagar kvar...

Mitt i politiska nomineringstider har mitt eget fokus hamnat på ett annat plan. Det handlar om Vasaloppet... Östran hade idag en kul artikel om mitt deltagande där jag "(s)purtar inför Vasaloppet" ;) Kan lugna alla oroliga själar som läst artikeln att den gjordes för två veckor sedan och att jag sedan dess i alla fall lyckats få nio mil skidåkning i benen. Känns ändå nästan overkligt spännande att äntligen få delta tillsammans med de 15 900 övriga åkarna i det äldsta, längsta och största långloppet i världen...

När det gäller de politiska nomineringstiderna så är jag glad över att vi i största enighet kunde fastställa vår landstingslista från Öland. En lista som välförtjänt toppas av Gunilla Johansson och där jag själv känner stort förtroende av att stå på andra plats. De kommunala nomineringarna börjar också de gå mot sitt avgörande och inför det känner jag en enorm glädje över att ha blivit tillfrågad om att vara med och leda en mer offensiv socialdemokrati i vår kommun inför och efter valet. Södra Öland behöver en ny riktning och en ny majoritet!

Inga kommentarer: