måndag 16 november 2009

Nytt högstadium i Färjestaden!

Så tog då debatten om ett nytt kommunalt högstadium fart igen i fredags när yrvaket moderaternas ordförande i skolnämnden verkar ha insett behovet av ett nytt högstadium i Färjestaden. Inte ens han kan längre blunda för det faktum som vi socialdemokrater har påtalat och arbetat för under hela mandatperioden: ett nytt högstadium i Färjestaden måste byggas!

Det är bara att välkomna Sven Stensson (m) uppvaknande och se fram emot hans stöd för vår motion där vi kräver en snabbutredning om etableringen av ett nytt högstadium i Färjestaden.

Under helgen har jag själv haft min "egen-helg" och gjort Borgholm. Som Åke Roth sa "Öland är bäst på vintern- inga köer - tystnad - friheten är total". Tycker iofs själv att Öland är bäst vid alla årstider, alla tider har sin tjusning. Men efter helgen förstår jag vad Åke menar!

Hade en mycket skön tillvaro med frukost på Robert´s (väldigt bra latte...), förmiddagspromenad runt Hälsans Stig förbi Solliden och Borgholms slott och sedan en avslappnad eftermiddag med Obamas bok " Min far hade en dröm" och ett glas rosé. Kvällen avslutades med den goda grillbuffén på Harrys... Det är vad jag kallar kvalitetstid för sig själv ;)

Inga kommentarer: