söndag 22 november 2009

I töcknens tecken...

Igår kväll kände jag mig pigg och lite uppspelt när jag hade fått mina två guldklimpar i säng. Det var något som straffade sig... natten blev inte vad den borde när Bella valde att stöka ända fram till 02.00. Att de båda liven sedan pigga och glada tyckte att det är time att stiga upp redan runt halv sju gjorde inte saken bättre. Bara fyra och en halv timmes sömn har gjort den här dagen till en dag i töcknens tecken. Inte ens två omgångar vila i sängen och flertalet koppar kaffe har gjort att jag vaknat riktigt...

Klarade dock av ett styrelsemöte i s-föreningen där vi främst diskuterade behovet av förändring och förnyelse på alla möjliga sätt och vis. Hur trött jag än må vara så är det alltid lika inspirerande. Känner att vi börjar hitta rätt, nu kör vi!

Idag har även årets resa inför jul påbörjats här hemma i Saxnäs. Julblommor har införskaffats och under den närmaste veckan kommer antagligen allt annat julstök att plockas fram. Meja har i alla fall gått in för julstökande... Det pratas mycket om tomten och hon undrar ständigt varför det inte kommer någon snö snart så det kan bli jul...

Inga kommentarer: