lördag 7 november 2009

Arla morgonstund...

Igår var återigen en sån där Bad Day där det gråmuliga vädret mest av allt återspeglade mitt lättirriterade humör. Kan bara inte förstå varför jag låter vissa personer påverka mig på det viset. Vet ju om att de är som de är när de aldrig vill eller kan förstå. Nog om det min käre fru sa igår att 95 % av alla tankar vi tänkte under gårdagen tänker vi även idag. Dax att bryta mönster och tänka positivt och framåt istället för på den sorgliga gårdagen...

Sitter här i arla morgonstund och hittade en underbar blogg av min partikollega Helen Pettersson om ödmjukheten inför sitt uppdrag och om resan i ett snöigt Norrlands inland. Ni hittar den här!

Över Öland håller det nu på att ljusna och mina små guldklimpar sitter som klistrade framför Händige Manny. Han räddar en brandbil idag. Ska själv se till att få i mig lite frukost strax för att sedan ta mig ner till "gubbafotbollen" för första gången i höst. bara att hålla tummarna för att mitt knä håller.

Slutligen ett videotips från Åsa Petersen, Sverigedemokraternas partilåt Blåsippans väg i ny avsevärt förbättrad version.

Inga kommentarer: