söndag 30 maj 2010

Sköna Söndag...

Sitter nu och njuter av min andra kopp Lipton Temptation summer fruits framför datorn medan övriga familjen sussar gott i sina sängar... Blev trots allt en vädligt bra dag, det var inget jag trodde vid 05.10 i morse när lilltjejen vaknade och vägrade sova vidare. Vaknade själv på mitt allra värsta humör och tack och lov tog min käre hustru över vid 06.30 så jag fick sova till halv nio... Andra gången jag vaknade var det på en bättre sida...

Igår kännetecknades dagen av politik och åter politik när vi hade Öländsk valupptakt/Utbildningsdag på Kackelstugan i Västra Sörby. Denna sköna söndag har istället kännetecknats av trädgårdsarbete, morsdagsfirande och familjeumgänge. Verkligen skönt att få den typen av dagar titt som tätt! Både Meja och Isabelle cyklar och cyklar så fort tillfälle ges... Mest Meja förstås, den nya cykeln är en favorit och hon klarar av den riktigt bra... Bella vill gärna, men det går ju inte lika lätt... har inte kommit på det där med att trampa ännu...

Denna sena söndag läser jag Högbergs tankar... Peter skriver om betygshetsande Björklund och den senaste sammanvägda opinionsundersökningen där vi rödgröna har övertaget! Har själv postat ett inlägg på Öland(s)bloggen om vår gemensamma nominering till Årets Ölänning... Konstaterar också att min kropp känns så där härligt trött efter 6 km löpning... De nya skorna tvingade ut mig för första gången sedan målgången på Vasaloppet. Funderar allvarligt på om det inte ska bli Klassikern i alla fall nästa år!

Inga kommentarer: