måndag 26 april 2010

Att Zappa ett fullmäktige...

Kommunfullmäktige i Mörbylånga blev en intressant tillställning. För egen del så har jag för första gången zappat mig igenom ett fullmäktige. Med lätt feberkänning i eftermiddags så var enda utvägen för att närvara under kvällen att slänga i mig ett par Panodil Zapp och hoppas på positiv effekt... Effekten blev att jag tog mig igenom fullmäktige i något slags töcken. Tack och lov fanns det andra betydligt alertare partikamrater som kunde ta debatten!

Det intressanta med kvällen var framförallt att organisationsförändringen fick hemläxa då den skickades på återremiss till vissas förtret och andras lycka. Särskilt kan noteras att KD:s Nina Åkesson Nylander pläderade för en sak och ändå till slut röstade med sina Allianskollegor.

Något som hon dock inte gjorde i kvällens andra stora skiljelinje, tillläggsäskandet för förskolan i Snäckstrand. Har sa den moderatledda majoriteten nej (Nina ja) till mer investeringsmedel för en förskola med högre kvalitet och bättre möjligheter att tillgodose de behov som finns... Hoppas innerligt att Skolnämnden och förvaltningen lyckas trolla med knäna och ändå få till stånd en sund investering för framtidens barnomsorg i Färjestaden...

Inga kommentarer: