måndag 21 december 2009

Svidande och rättvis kritik till Maud!

Ska inte sticka under stolen med att jag aldrig riktigt tyckt om Maud Olofsson. Hon har ett sätt och en attityd som jag bara inte klarar av. Maud är den enda politiska ledaren där jag känt mig tvungen att gå ifrån ett tal pga den upprördhet hon skapade hos mig. Det var under den annars så underbara Almedalsveckan i somras...

Hur som helst så åker Maud idag på svidande och rättvis kritik för sitt tveksamma agera kring SAAB-affären i GT:s ledare av Jimmy Fredriksson. Han ifrågasätter starkt Olofssons möjligheter att sitta kvar i regeringen och indirekt måste det i rimlighetens namn innebära små möjligheter att sitta kvar som partiledare för ett allt mindre Centerparti... Även om de i dagarna med största uppfinningsrikedom försöker hitta plats för Maud på så många riksdagslistor som möjligt för att hon ska komma in i riksdagen även efter valet. Ett tips är att i så fall placera henne på en moderat lista...

Inga kommentarer: