lördag 12 december 2009

Första snön föll...

Natten spenderade jag uppe på Ädelfors folkhögskola och i morse fick jag uppleva den här vinterns första snö. Inga mängder men det var i alla fall vitt och inte grått på marken när jag promenerade till frukosten, härligt! Det knappa dygnet på Ädelfors gav många tankar och idéer inför den kommande valrörelsen som jag hoppas att vi socialdemokrater på Södra Öland kan förverkliga tillsammans. Ända in i kaklet som Krogvig sa!

Det negativa med trippen norröver var att jag missade första spadtaget för nya arenan. Läste i Barometern att det var över 700 som satte spaden i marken vid 12.24 idag. Hade verkligen varit roligt att få vara en av dem... men men man kan ju inte få allt i livet...

Hoppas att jag istället får vara en av dem som tar första spadtaget för den nya konstgräsplanen i Färjestaden under 2010 istället. Idag startade ett upprop på Facebook av Lars Lind som jag hoppas kan bidra till att kommunfullmäktige den 21 december lyfter in en konstgräsplan i 2010 års investeringsbudget. Jag lovar i alla fall att lägga förslaget!

Inga kommentarer: