onsdag 30 december 2009

Snart nyårsafton...

Timmen börjar lida mot småtimmar och snart inträffar årets sista dag, nyårsafton. Sitter själv och lider över en värkande rygg som iofs är mycket bättre ikväll än igår tack vare min naprapat Fredrik på Malkars. Men den sätter ändå käppar i hjulet i mina förberedelser inför Vasaloppet. Borde nu kommit igång med såväl skidträning som stryka och det enda jag fått är lite kondition. Men men jag ska väl vara glad åt att det är 67 dagar kvar och att det finns möjlighet att göra något åt det...

Värre är det för Maud Olofsson som, enligt sig själv, blir sämre behandlat i media pga att hon är kvinna. Svårt att göra något åt och jag tror ärligt talat inte att det, just i hennes fall, handlar om kön. Som såväl Barbro Hedvall skriver i Aftonbladet och många bloggare, däribland Johan Westerholm, ger uttryck för handlar det om den passiva politik som regeringen och ansvarigt statsråd står för. I det här fallet faller skuggan över Maud Olofsson och hennes centerparti, rättvist och skoningslöst...

Inga kommentarer: