lördag 26 december 2009

5 viktiga datum 2010...

Sitter så här på annandagen och filosoferar över året som kommer. Året som ligger bakom var,i mångt och mycket, rent ut sagt ett riktigt skitår för min egen del. 2010 ser så här lite i förväg ut att bli ett betydligt mycket trevligare år... får verkligen hoppas på det. Har speciellt fem datum som mina tankar riktas extra mycket mot!

9 januari åker hela familjen på den mycket efterlängtade Thailandssemestern. 14 dagar på BangTao Beach ska bli otroligt skönt. Nu är det över ett år sedan resan bokades och idag har Meja inhandlat ett eget snorkelset. Om mindre än 14 dygn kliver vi på planet på Arlanda...

7 mars står jag i Berga by i arla morgonstund för att ta mig de nio milen till Mora i årets Vasalopp. Även om förberedelsena varit allt annat än idealiska ser jag verkligen fram emot att äntligen få genomföra den klassiska tävlingen. Det är nog över tjugo år sedan jag bestämde mig för att den skulle genomföras, nu ska det bli av...

2 juni blir det fem år sedan som vi sa ja till varandra i Stadsparken i Kalmar. Femårig bröllopsdag måste firas på något sätt. Hur det får vi se... Kan ju inte skriva det här eftersom även min käre hustru läser min blogg ;)

11 juli är dagen då jag själv uppbringar den aktningsvärda åldern av 40 år... Vet inte om det är så mycket att fira i sig men vi fick i alla fall en underbar julklapp av våra två små underbara tjejer som ska avnjutas denna dag. Zpanska flugan i Krusenstiernska trädgården...

19 september är dagen för nästa allmänna val och dagen då det välbehövliga maktskiftet blir av både i riksdagen och här på södra Öland. För varje dag som går blir det allt tydligare att det borgliga styret inte är bra vare sig för landet eller för Öland. Det måste till en rättvisare och mer utvecklingsorienterad inriktining på politiken både på nationell och lokal nivå. För att citera Henrik Schyffert på jobbkongressen. - Det räcker nu!

Inga kommentarer: