söndag 6 maj 2012

Om 40 dagar

Nu är det bara 40 dagar kvar. Den 15 juni kl 23.50 går startskottet för min grupp i Motala. Då har vi 30 mil och en hel natt och förmiddag av cykelåkning framför oss. Har konstaterat av de två löppassen jag gjort i veckan att formen inte alls är den bästa. Både i onsdags och igår under Kyrkstafetten tvingades jag att gå vissa sträckor eftersom luftrören körde igen helt och jag tappade andningen fullständigt. En obehaglig känsla även om jag vet att det släpper efter en stund i lugnare tempo. Trist dock när det händer under "tävling", tappade nog dryga fem minuter på min 4,9 km korta sträcka...

Nu blir det nytt fokus för att hitta tillbaka formmässigt. Har lagt upp ett träningsprogram som gäller över både Vätternrundan och Vansbrosimmet, nu ska det bara följas! Det blir varierat med korta och långa löppass,simning i ökande dos både inne och ute och inte minst cykel med allt längre sträckor. Slutmålet är att köra Öland runt om ungefär en månad! Eller slutmålet är ju faktiskt En Svensk Klassiker och då måste formen hittas igen...

Inga kommentarer: