onsdag 16 maj 2012

Ditt & datt


Hamnade på mitt favoritfik, Sandbergs konditori i Nybro. Ska snart ha en bruksvärdering efter en ombyggnation till följd av en brand i grannfastigheten och hann med en tankepaus i den härliga retromiljön. Självklart en del funderingar kring statsministerns ofantligt stora groda om "etniska svenskar mitt i livet". Eller jag hoppas att det är en groda och att han snart inser vikten av att pudla eller göra en Juholtare. Läste att även Håkan uppmanade honom till det på Facebook. Kommer det inte en dementi snart så måste slutsatsen vara att det är regeringens inställning.

Nu när arbetslösheten biter sig i kan Reinfeldt efter sex år vid makten längre skylla på tidigare regeringar, den ekonomiska krisen har klingat av så det går inte längre att förklara massarbetslösheten på den. Den nya given från moderaterna blir då att bortse från ett gigantiskt samhällsproblem eftersom inte etniska svenskar mitt i livet är så hårt drabbade.

Sverige behöver ett annat ledarskap som inte skyller problemen på någon annan. Ett ledarskap som hittar moderna lösningar för framtidens välfärdssamhälle. Ett ledarskap som sätter jobb, tillväxt och utbildning i främsta rummet. Sverige behöver en ny regering, ett pragmatiskt socialdemokratiskt ledarskap à la Löfven/Andersson!

Nu bär de vidare denna dag före Krist Flygare, rena fredagskänslan och halv dag. Ikväll vill jag njuta av bra fotboll på Guldfågeln Arena när Kalmar FF tar emot Helsingborg. Förutsättningarna är de bästa och det vore härligt om GFA kunde bjuda på en riktigt härligt fotbollsfest. Folkligt, fullsatt och tre poäng till KFF ;) Mitt tips är 3-2 till KFF!

Inga kommentarer: