måndag 15 mars 2010

Ödmjukhet och stolthet!

Igår kväll hölls så det, för min del, efterlängtade årsmötet för Södra Ölands Socialdemokrater. För ungefär ett år sedan blev jag för första gången tillfrågad om jag kunde tänka mig att ställa upp som första namn och kommunalrådskandidat i Mörbylånga Kommun. Sedan dess har processen varit igång och igår fastställdes så vår kommunfullmäktigelista.

Det är med stor ödmjukhet och stolthet jag nu går in i en ny roll inom partiet på Södra Öland. Det är nu det stora arbetet börjar med att göra ett annat Öland möjligt! Är särskilt stolt över den bredd och duglighet som vår fullmäktigelista visar upp. Vi har en, om inte helt, så i alla fall en näst intill jämställd lista. Här finns allt från pensionären med nyvunnet politiskt engagemang till den unga småbarnsmamman med lång politisk erfarenhet och allt däremellan. Alla har sin plats och allas erfarenheter kommer att behövas!

Nu tar arbetet vid med att forma den politik och organisation som ska leda till maktskifte även på Södra Öland. Jag är övertygad om att Södra Öland är fyllt av möjligheter och människor med kraft och idéer. Med rätt sorts utveckling är vi en stark framtidskommun som ger invånarna jobb och framtidstro. Det är med den utgångspunkten som vi nu tillsammans skapar en ny färdriktning för den öländska politiken!

Inga kommentarer: