torsdag 12 juni 2014

#minresa

"Har insett att det är bättre att se verkligheten som den är och inte som jag önskar att den vore. Utifrån det vill jag vandra de vackra vägar som livet visar mig!" 

Så inleder jag min profiltext på de dejtingsidor jag är aktiv på. Ja, det senaste året blev en resa i mitt liv som jag aldrig trodde jag skulle få göra. Nu börjar livet landa igen och ja, jag är singel nu, och ja, jag använder dejtingsidor, och ja, jag träffar gärna kvinnor som får mig att le och magen att pirra till...

Varför då skriva det på min blogg? Upplever att det finns någon slags tabu över att man som separerad inte får/ska gå ut med att man träffar andra. Vill inte att det ska behöva vara så, det naturligaste som finns är kärleken mellan två personer. Det onaturliga vore att inte vilja träffa andra när man väl är igenom processen en separation innebär, den processen ser ju iofs helt olika ut för var och en... Vem är den att döma ngn annan för känslorna man bär?

En kort förklaring till den resa jag påbörjat, en resa som troligen blir lång. Känner att det må så vara men nu är mitt fokus att vandra de vackra vägar som ligger framför mig. Vara tacksam för alla de erfarenheter som mitt liv gett mig så här långt och minnas alla de lyckliga stunder som varit. Gessle sätter orden så rätt för känslan jag bär på nu...

Vissla hallå ifrån ett evigt spår
Men det är slut
Det är dags att slå en knut
Öppna grinden för nu går jag ut


Nu går jag ut, går vidare. Min resa kommer innebära eget företag med träning, näring och hälsa genom att jag satsar seriöst som oberoende Herbalifedistributör vid sidan av mitt företag Granstedt PR. Min resa kommer innebära ett aktivt liv med träning och upplevelser i andra rummet, det första är upptaget av mina tjejer och kommer alltid vara...

Min blogg kommer säkerligen följa #minresa. Troligen kommer jag att skriva om sånt som händer i mitt liv och om saker jag anser påverkar samhället vi lever i. Visst kommer det bli en eller annan politisk text men eftersom jag avvecklar mina politiska uppdrag för socialdemokraterna kommer de texterna säkert bli friare och mer spegla min värdegrund som frihetlig solidarisk demokrat än det parti jag tillhört i dryga tjugo år...

Välkomna med på #minresa! Den har redan börjat men jag har känt att jag behövt att gå första biten själv!

Inga kommentarer: