lördag 18 februari 2012

15 dagar kvar...

Nedräkningen har verkligen börjat på allvar inför årets Vasalopp. Om 15 dagar står jag där igen på startlinjen i Berga By, startfålla 10. De senaste veckorna har varit en klar besvikelse utifrån förberedelseperspektiv. Förra veckan blev det väldigt lite träning pga jobbet och den här veckan har hela familjen legat däckade av feber. För min egen del från i onsdags, idag börjar kraften komma tillbaka. Frågan är om jag vågar mig på ett lättare träningspass under dagen?

De 15 dagarna som återstår ska jag försöka använda så förnuftigt som möjligt för att ha en pigg och fräsch kropp som orkar hela vägen den 4 mars. Årets målsättning har ju varit att komma till Mora innan det blir mörkt. Tänker använda de närmaste dagarna till en del intervallträning och nästa helg hoppas jag det går att genomföra ett sista långpass på skidor, gäller bara att vintern håller i sig...

Torsdagen den 1 mars bär det av mot Örebro och sedan vidare till Mora på fredagen. På torsdagen börjar även kolhydratladdningen, ska faktiskt ge Vitargo en chans till trots förra årets fadäs med illamåendet. Vallning är även i år beställt hos VasaSvahn, får se vilken typ av vallning det blir. Har ju i år verkligen upplevt hur stor betydelse skillnaden på bra och dåligt vallade skidor gör. Nu är det bara att räkna ner de sista 15 dagarna och hoppas på en härlig skidupplevelse!

Inga kommentarer: