tisdag 19 april 2011

Livets väsentligheter

Söndagsutflykt till Äventyrsbadet
De senaste dagarna har jag ägnat mycket tid åt att fundera på väsentligheterna i livet. De två främsta väsentligheterna är mina underbara döttrar och en tredje såklart deras mor och min fru. Att få tillbringa vardagen med dem och ge sig tid att umgås ordentligt är värt precis hur mycket som helst. Önskar att jag själv lät mig prioritera det mer, förhoppningsvis blir det så framöver.

En annan sak som jag kommit fram till är väsentligt för mig just nu är frihet. Kanske inspirerad av vårens härlighet. Just frihet att utvecklas och få gå efter eget huvud. Att utveckla mina starka sidor och våga ta steget. Men även frihet att få träna och må bra. Träningen har på ett sätt blivit en av mina väsentligheter. Nu när Vasaloppet är avklarat två gånger siktar jag på att klara av Klassikern. Förhoppningsvis blir det av under 2012. Det vore även kul att få möjlighet att komma igång mer med löpningen, att få göra en marathon är ju även det en dröm.

Inga kommentarer: