tisdag 12 april 2011

En fantastisk upplevelse!

Igår kväll var jag med om en fantastisk upplevelse tillsammans med 12000 andra när Kalmar FF slog Djurgården med 3-2. Ett gott resultat men det var varken det eller spelet som bidrog till den fantastiska upplevelsen. Det var först och främst arenan! Guldfågeln Arena har, i mina ögon, allt det en modern fotbollsarena ska ha. Den är intim, välplanerad och bjuder till fantastiska upplevelser.

Igår var också första gången jag volonterade i Kalmar FF:s stab kring hemmamatcherna. Tyvärr fanns det mycket att önska av organisationen och jag hoppas verkligen att vi lär av erfarenheterna och lyssnar till de synpunkter som kom in från både funktionärer och publik. Arenan får inte upplevas som ett fängelse och rutiner måste skapas för information och service. Det är något som krävs för att Guldfågeln Arena ska hålla den världsklass som den borde kunna uppnå!

Igår kväll var också en stor upplevelse fotbollsmässigt för våra spelare. Henrik Rydström beskriver det bra i sin bloggpost på barometern.se. Hela det fantastiska kalaset var något jag aldrig kunde tro att jag skulle få vara med om när jag själv och Jussi Gröhn, för sju år sedan, gick med FF-fanan och fotbollstuta och skanderade krav på en ny arena i första maj-tåget. Då var det långt borta, nu njuter vi av varenda sekund!

Inga kommentarer: