lördag 21 april 2012

Fastetid

Lördag morgon. Vaknade tidigt och vid kvart över sex kom stora tjejen och drog upp mig när hon inte heller ville sova längre. Gillar de här tidiga helgmorgnarna utan stress och måsten. Tjejerna leker på egen hand, jag kollar runt på nätet samtidigt som jag dricker en kopp te och strötittar på något av alla dessa husprogram. Det är en guldstund på veckan, avkoppling till max...

I veckan genomförde jag min första fasta någonsin. Det var en tredagars, upplevelsen blev blandad. Oroade mig för att jag skulle bli vresig och tjurig, som jag kan bli när blodsockret sjunker. Men det var ingen fara alls, snarare kände jag mig mer harmonisk och tillfreds än på mycket länge. Det jobbiga var att dricka buljong när övriga familjen mumsade in på smakrika middagar. Hungerkänslan gick att leva med men saknaden av olika smaker var enorm. Hade egentligen bara ett problem och det var en obeskrivlig feberkänsla och värk i mina ben. Sista natten så pass stor att jag hade svårt att sova... Men den försvann så fort fastan var över. Försvann gjorde även 2,5 kilo.

Känslan är att fastan gjorde nytta. Känner mig piggare och alertare än på längre. Klarare i tanken och mer lust till det mesta. Bara hoppas att känslan består! Idag blir det distriktårskonferens med partidistriktet på Ölands Folkhögskola och i eftermiddag KFF på Guldfågeln Arena när vi tar emot Gefle IF. En intressant dag med trevliga människor och tre poäng...

Inga kommentarer: