tisdag 7 juni 2011

Planer

Har fått en stund över mellan dagens möten. Har slagit mig ner i Kungsträdgården. Inte den hektiska platsen mitt i Stockholm utan den rogivande oasen på Skansenskolan i Mörbylånga på södra Öland. En härlig miljö att spendera lite tid i med datorn i knät fram till dagens tredje möte, det med Kommunstyrelsen.


Kan vara ett av de sista kommunstyrelsemötena jag är med på. Ett gediget möte med 37 punkter och mängder med planärenden. Det var planer hit och planer dit, detaljplaner och förhandsbesked. Planer för äldreboenden och planer för ägande, sk. ägandedirektiv. Planer för cykelturism och plan för klimatarbetet. Dessutom ett inspel för planering av ett kulturhus.

Att det är ett av de sista KS-mötena för min del har med planerna för min egen del att lämna de KS-kopplade uppdragennär jag  till hösten går upp på fulltid hos Hyresgästföreningen. Planer som även gör att jag funderar allvarlig på att ta tillfället i akt och strukturera upp hela min tillvaro, det sk. livet. Planer finns att lägga om mitt politiska engagemang till att handla mer om opinionsbildning och bloggande och mindre om gruppmöten och kvällar på Folkets Hus.

Löften och en plan finns för att genomföra en svensk klassiker under 2012. Tid för träning och förberedelser måste planeras in. Planen för familjen och mina tre tjejer är att framöver få möjlighet att tillbringa mer tid tillsammans och uppleva mer ihop. Planen är att på den här sidan framöver ge mer av "my point of view" kring olika politiska spörsmål och samtidigt ge mer utrymme för upplevelser, såväl idrottsliga som kulturella. Mitt twittrande kommer jag låta handla mer om min träning medan jag på facebook återigen blir mer privat.

Det blev en väldigt personlig postning om planer men så ser i alla fall min masterplan ut ;)

Inga kommentarer: