fredag 3 juni 2011

Bröllopsdag och cykellycka...

För precis sex år sedan hände två saker den här dagen. Det första var att jag vaknade upp brevid min käre hustru som nygift i Paris. Med andra ord firade vi sexårig bröllopsdag igår. Imorgon ska den firas ordentligt med middag på tu man hand på Byttan, tillbaka till brottplatsen alltså. Det var ju i stadsparken vi vigdes med efterföljande bröllopslunch på just Byttan. Det andra som hände för exakt sex år sedan var att vårt hus levererades till Saxnäs. Fick bildrapporter via sms till Paris från en snäll granne. Härligt att kunna följa monteringsprocessen uppe i Eifelltornet...

Igår inträffade ytterliggare en milstolpe i familjens liv. Det var ren cykellycka när Meja hittade balansen fullt ut på sin cykel. Strålande glad ropade hon "jag kan cykla, jag kan cykla, jag kan cykla" oavbrutet i tjugo minuter. Härligt att se och vara med om. Till slut blev det över hundra meter på egen hand utan att stanna. Total cykellycka!

Inga kommentarer: