tisdag 24 juni 2008

Skruv i foten och skate i färjestaden...

Nu är midsommar över och i söndags lyckades jag med bedriften att sätta en skruv en cm upp i hålfoten i söndags när jag höll på med Mejas lekstuga... Den berömda spik-i-foten-sketchen fick helt plötsligt en annan betydelse för mig... det gör "jkligt" ont kan jag säga...

Idag var jag på ett x-tra arbetsutskott för kultur och fritidsnämnden. Vi träffade två av skatearna som vill blåsa liv i skateföreningen i Färjestaden och fräscha upp skateramperna vid Granitvägen (Färjehallen). Det var ett positivt möte och Kjell Helgesson och jag själv, som för dagen utgjorde AU, beslutade om ett bidrag till skateföreningen på 45 000 för iordningställande av ramperna och området.

Vi diskuterade även möjligheterna att i samband med exploateringen av området kunna anlägga en skatearena i den gamla dagvattensänkan invid Färjehallen. Ett förslag som såväl skatearna som jag själv och även Kjell är mycket positiva till... nu är det "bara" att se till att förslaget faller i god jord hos andra mer "potentata" politiker i kommunen som Ingvarsson och Eliasson...

Inga kommentarer: