tisdag 22 april 2008

Vad som kan vara underbart...

Idag har jag och Meja varit hemma hela dagen eftersom hon varit febrig och klagat över ont i halsen och tänderna sedan i söndags. Dagen började just fint! A-C skulle ju till sthlm med jobbet och behövde åka tidigt (05.30), för tidigt för att väcka Meja så hon kunde säga hejdå... Något som direkt straffade sig när Meja vaknade 05.45 och ägnade sin första vakna halvtimme-trekvarten åt att skrika efter MAMMA...

Men men när hon väl insåg att mamma åkt med planet till sthlm och kikat efter det, genom takfönstrena, uppe i den klarblå himlen, så har dagen varit så där riktigt underbar som en hemmadag kan vara ibland. Meja har varit pigg och ätit ordentligt, busat och lekt och haft ett riktigt trivsamt humör hela dagen... enda smolket var när hon såg sin kompis Albin cykla förbi utanför och jag fick förklara att hon inte kunde få gå ut och cykla hon åxå idag!

Nu ska vi snart göra middag och sedan är det kvällsrutiner... Meja somnar vid 19-tiden och jag kan med gott samvete bänka mig för Liverpool-Chelsea vid 20.45 utan att behöva bekymra mig varken för personalsituationen, kommunens budget eller om det är riktigt städat här hemma. Ibland är livet bara underbart!

Inga kommentarer: