söndag 18 januari 2009

Från Drömmarnas trådgård till Lazytown

Vid 06.25 denna söndagsmorgon kom min underbara äldsta dotter och ryckte i armen, välling pappa var orden jag vaknade till. Visst är de små morgonstunderna trevliga tillsammans även om jag ibland önskade att varken Meja eller jag själv var så förbaskat morgonpigga att vi ngn gång kunde tillåta oss en sovmorgon. Morgonresan från Drömmarnas trädgård till Lazytown innehåller dock ofta små guldkorn för pappa-dotterrelationen och dessutom finns oftast möjligheten att få en stund för mina egna tankar vid datorn...

Den här morgonen har ägnats åt lite surfkoll på såväl vår egen daror/tv/telefoni-kommunikation som lite funderingar på jobbets dito. Det är sanslöst hur många olika alternativ det finns och vilka olika prisnivåer de olika leverantörerna erbjuder. Nu har vi även på huset fått erbjudande om att ansluta till stadsnätet i Emmaboda och det gör ju inte direkt valmöjligheterna färre. Har i alla fall börjat tröttna på Telia som vi har beställt bredbandsTv av två gånger utan att det har blivit någon leverens till grönkullegränd...

Inga kommentarer: